REGULAMIN PORZĄDKOWY
PODMIOTU LECZNICZEGO REHABILITACJA NEUROLOGICZNA HALINA NAWARA
- Postanowienia wstępne.
Regulamin porządkowy PODMIOTU LECZNICZEGO REHABILITACJA NEUROLOGICZNA HALINA NAWARA (dalej: Rehabilitacja Halina Nawara ) określa organizację i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, ofertę, zakres czynności pracowników, prawa i obowiązki pacjenta w REHABILITACJA NEUROLOGICZNA HALINA NAWARA, postanowienia dotyczące trybu składania skarg i wniosków przez pacjentów.
- Organizacja i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych:
Rehabilitacja Halina Nawara świadczy w ramach poradni usługi ortopedyczne, neurologiczne, pediatryczne z zakresu fizjoterapii na podstawie umów cywilnoprawnych, na zasadach pełnej odpłatności za spełniane świadczenia zdrowotne.
Przyjęcie na leczenie do Rehabilitacja Halina Nawara następuje na zasadzie dobrowolności wyboru leczenia odpłatnego przez pacjenta i za jego zgodą.
Fizjoterapeuta ma prawo odmówić leczenia pacjenta dobrowolnie bez podania przyczyny oraz zaproponować inną placówkę leczniczą, jeśli nie zagraża to życiu pacjenta i nie stwarza ryzyka w trakcie leczenia.
Przyjęcie pacjenta wymaga założenia dokumentacji medycznej. Każdy pacjent ma zakładaną osobną dokumentację związaną z leczeniem w Rehabilitacja Halina Nawara .
Podczas pierwszej wizyty w placówce tożsamość pacjenta jest weryfikowana na podstawie dokumentu tożsamości. Pacjent (przedstawiciel ustawowy pacjenta) wypełnia oświadczenia związane z udostępnianiem dokumentacji medycznej innym osobom, wskazaniem osób upoważnionych do informacji o stanie zdrowia, zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Przedstawiciel ustawowy pacjenta małoletniego wypełnia oświadczenia dotyczące dzieci, a także w przypadku sprawowania nad małoletnim opieki w oparciu o prawomocne rozstrzygnięcie sądu/pełnomocnictwo okazuje jego oryginał lub kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem. Przy pierwszej wizycie przeprowadza się z pacjentem wyczerpujący wywiad na temat jego stanu zdrowia, który wymaga uaktualniania przy kolejnych wizytach w poradni.
Pacjent posiadający pełną zdolność do czynności prawnych, przedstawiciel ustawowy bądź opiekun prawny wyraża pisemną zgodę na zabiegi wykonywane w Rehabilitacja Halina Nawara . Leczenie podstawowe i zachowawcze prowadzone jest po wyrażeniu zgody na leczenie. Za dowód wyrażenia zgody ustnej uważa się poddanie przez pacjenta umówionemu leczeniu.
Każde przyjęcie pacjenta jest odnotowywane w dokumentacji medycznej.
Odmowa poddania się leczeniu w razie stwierdzenia niezwłocznej potrzeby leczenia , podlega wpisowi do karty pacjenta i powinna być potwierdzona przez pacjenta.
- Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych.
Rehabilitacja Halina Nawara udziela świadczeń zdrowotnych w pomieszczeniach przedsiębiorstwa pomiotu leczniczego pod następującym adresem: Naprawa 700 ,34-240 Naprawa
Dni i godziny pracy określone są szczegółowo w harmonogramie (grafiku) pracy
- Poniedziałek 8-21
- Wtorek 8-21
- Środa 8-21
- czwartek 8-21
- piątek 8-21
- sobota 9 -18
- niedziela -zamknięte
- Zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych.
Rehabilitacja Halina Nawara świadczy stacjonarnie usługi ortopedyczne, neurologiczne ,pediatryczne w zakresie:
- konsultacje
- profilaktyka i korygowanie wad postawy
- leczenie wad rozwojowych narządu ruchu
- poprawianie i kinesiotapeing przywracanie prawidłowych czynności narządu ruchu
- diagnostyka oraz leczenie chorób ortopedycznych
- kontrole po zabiegach operacyjnych
- po urazach oraz w chorobach zwyrodnieniowych
- udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii
- wizyta fizjoterapeutyczna, także w domu pacjenta;
- badanie funkcjonalne i fizjoterapia;
- fizjo-profilaktyka;
- fizjoterapia przed i pooperacyjna w celu powrotu do pełnej funkcjonalności i aktywności fizycznej;
- rehabilitacja neurologiczna
- fizjologopedia
- terapia manualna
- terapia niemowląt ,dzieci szkolnych i osób dorosłych .
- terapia kobiet
5.Cele i zadania podmiotu
Celem głównym Rehabilitacja Halina Nawara jest podejmowanie działań na rzecz ochrony i poprawy stanu zdrowia ludności poprzez organizowanie i prowadzenie działalności leczniczej, profilaktycznej, stałe podnoszenie poziomu świadczonych usług oraz propagowanie zachowań prozdrowotnych.
Do zadań Rehabilitacja Halina Nawara
- należy udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, rehabilitacji, diagnostyki w szczególności:
- udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie ze specjalizacją podmiotu leczniczego oraz potrzebami zdrowotnymi pacjentów
- zapewnienie fachowej opieki lekarskiej, zgodnej z przyjętymi standardami postępowania, sprzyjającej sprawnemu przebiegowi rozpoznawania oraz leczenia chorób u przyjmowanych pacjentów,
- prowadzenie na bieżąco obowiązującej dokumentacji medycznej,
- realizacja zadań z zakresu promocji zdrowia
- dokonywanie bieżących analiz prowadzonej działalności,
- stosowanie się do zarządzeń i instrukcji Kierownictwa oraz organów uprawnionych do kontroli zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Zakres obowiązków personelu Rehabilitacja Halina Nawara :
- rzetelne udzielanie świadczeń zdrowotnych,
- przestrzeganiem praw pacjenta,
- stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
- prowadzenie rzetelnej dokumentacji medycznej,
- zachowanie w tajemnicy wszystkiego o czym dowiedzą się w wiadomość w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych,
- przestrzegania przepisów prawa, zasad BHP i PPOŻ oraz postanowień regulaminu.
- Prawa i obowiązki pacjenta.
Prawa – każdy pacjent ma prawo do:
- Uzyskania przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia, proponowanych metodach leczenia oraz o rokowaniu i świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom wiedzy medycznej, do udzielanych przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe.
- Wyrażenia zgody albo jej odmowy na udzielenie świadczenia medycznego, wyrażenia pisemnej zgody bądź jej odmowy na wykonanie zabiegów oraz zastosowania metody leczenia stwarzającej podwyższone ryzyko, po uzyskaniu odpowiedniej informacji.
- Wglądu w dokumentację medyczną dotycząca jego leczenia oraz uzyskiwania wyciągów, odpisów bądź kopii dokumentacji medycznej osobiście bądź przez upoważnioną osobę.
- Poszanowania intymności i godności oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny.
- Trzymania informacji o stanie zdrowia dziecka, proponowanych badaniach i leczeniu.
Rejestracji telefonicznej.
Decydowania o osobach, którym fizjoterapeuta może udzielać informacji o jego stanie zdrowia.
BEZPIECZEŃSTWO
Za bezpieczeństwo dziecka oczekującego na zajęcia odpowiadają rodzice/opiekunowie.
Rodzice/opiekunowie zobowiązują się odbierać dziecko w ustalonym czasie po zakończeniu zajęć.
Terapeuci i rejestracja nie ponoszą odpowiedzialności za dzieci nieodebrane przez rodziców/ opiekunów po zakończeniu zajęć.
Obowiązki pacjenta:
- Pacjent wyrażając zgodę na leczenie zobowiązany jest do podpisania „Zgody na leczenie” tj. umowy o leczenie i stosowania się do jej postanowień.
Jeżeli wyrażenie zgody nie jest możliwe z powodu ubezwłasnowolnienia całkowitego lub częściowego zgoda winna być wyrażona przez przedstawiciela ustawowego.
- Pacjent jest zobowiązany do przestrzegania zaleceń personelu. W przypadku nieprzestrzegania zaleceń i wskazań lekarskich także w zakresie postępowania przed zabiegowego i po zabiegowego pacjent ponosi wszelkie ryzyko z tym związane.
- Pacjent jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa ppoż. Nie wolno mu manipulować przy urządzeniach i aparaturze znajdujących się na wyposażeniu Rehabilitacja Halina Nawara , ani wchodzić do pomieszczeń przeznaczonych tylko dla personelu poradni.
- Nie wolno zanieczyszczać ani zaśmiecać pomieszczeń poradni, ani terenu wokół niej.
- Na terenie poradni obowiązuje zakaz palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z KARNETU / TURNUSU
Karnet jest imienny i tylko wymieniona osoba może z niego korzystać.
Użytkownik karnetu zobowiązany jest do okazania go przed każdą wizytą (spotkaniem ze specjalistą) w celu potwierdzenia przybycia na terapie.
Karnet nie podlega wymianie sprzedaży ani żadnej innej formie zbycia lub odstąpienia. Użyczanie osobom innym niż wymienione w karnecie powoduje jego wygaśnięcie.
Karnet jest ważny przez 3 następujące po sobie miesiące, data rozpoczęcia i wygaśnięcia karnetu podana jest na karnecie.
Rachunek za karnet wystawiany jest , w dniu płatności za karnet.
Karnet obejmuje 10 spotkań (wizyt).
Karnet nie obejmuje spotkań (wizyt) diagnostycznych.
Użytkownik karnetu ma zagwarantowany wcześniej ustalony termin spotkań (wizyt) u danego specjalisty.
Korzystanie z karnetu gwarantuje cenę spotkań (wizyt) na niezmiennym poziomie.
Opłata wniesiona za karnet nie podlega zwrotowi bez względu na liczbę wykorzystanych spotkań (wizyt).
Zagubienie karnetu nie powoduje jego wygaśnięcia.
W przypadku nie zgłoszenia nieobecności dziecka na zajęciach lub zgłoszenia nieobecności w przeddzień zajęć po godz. 17 lub w dniu zajęć, opłata za spotkanie przepada i nie podlega zwrotowi.
Niewykorzystane spotkanie (wizyty) z powodu nieobecności specjalisty, odbędzie się w innym wspólnie ustalonym terminie.
W przypadku dłuższej nieobecności specjalisty dopuszcza się realizowanie w ramach karnetu spotkań u innego specjalisty o takich samych lub wyższych kompetencjach, w innym wspólnie ustalonym terminie.
W momencie zapisu na turnus rehabilitacyjny należy uiścić zaliczkę w wysokości 250 złotych. Opłatę należy uiścić w ciągu 3 dni roboczych od daty zarezerwowania wizyt.
Istnieje możliwość przełożenia daty turnusu, jednak nie później niż 5 dni przed rozpoczęciem zajęć, w przeciwnym razie zaliczka przepadnie.
W przypadku nagłych przeciwwskazań medycznych (m.in. pobyt w szpitalu) istnieje możliwość ustalenia nowego terminu turnusu bez utraty zaliczki.
NIEOBECNOŚCI
W przypadku nie zgłoszenia nieobecności dziecka na zajęciach lub zgłoszenia nieobecności w przeddzień zajęć po godzinie 17, należy pokryć 50% opłaty za terapię.
W przypadku nieobecności zgłoszonej wcześniej niż w dniu terapii, dzień wcześniej do godz 15.00 opłata za zajęcia przechodzi na kolejny miesiąc lub jest możliwość odrobienia zajęć w wolnym terminie.
Odwołanie zajęć rehabilitacji to rozmowa telefoniczna z terapeuta nr tel 788733874 lub 698346810 lub forma smsa ( Ważna godzina wysłania smsa)
- Tryb składania skarg i wniosków
Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w Rehabilitacja Halina Nawara ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do kierownika jednostki.
Księga Skarg i Wniosków jest dostępna w Rejestracji.
Odpowiedź na skargę lub wniosek powinna być udzielona niezwłocznie, maksymalnie jednak w terminie 60 dni.
- Ochrona Danych osobowych
Administrator danych, Inspektor ochrony danych:
W świetle obowiązujących przepisów jesteśmy Administratorem państwa danych osobowych. Oznacza to, że:
Rehabilitacja Halina Nawara
Adres: REHABILITACJA NEUROLOGICZNA Halina Nawara 34-700 Rabka Zdrój Ponice 153,NIP 7372000023,Regon 380907671-00013
odpowiada za ich wykorzystanie w sposób bezpieczny, zgodny z umową oraz obowiązującymi przepisami. Dane inspektora ochrony danych:
Inspektorem ochrony danych jest Halina Nawara ,mail halinanawararehabilitacja@gmail.com
Inspektor ochrony danych, spotyka się z osobami, których dane dotyczą, po wcześniejszym ustaleniu terminu.
10.1. Cel przetwarzania danych.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora danych w celu:
udzielenia świadczenia zdrowotnego (w tym, wystawienia skierowania, recepty) – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
realizacji praw pacjenta (przechowywania dokumentacji medycznej, jej udostępniania, jak również realizacji obowiązku informacyjnego) – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
tworzenia dokumentacji medycznej indywidualnej zewnętrznej – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
wykonywania badań statystycznych – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
przekazania informacji do Państwowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
wystawienia na państwa życzenie faktury Vat – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
kontaktu telefonicznego w sprawie wizyty – w przypadku, gdy wyrażą Państwo na to zgodę.
Prawnie uzasadnione interesy realizowane przez administratora.
Państwa dane mogą być przez nas wykorzystywane ze względu na nasz interes prawny w związku z przesłaniem, aktualnych promocji w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
10.2. Informacje o odbiorcach danych osobowych lub o kategoriach odbiorców. Odbiorcami przetwarzanych przez nas danych są:
osoby wykonujące zawód medyczny, w celu ochrony zdrowia, udzielania oraz zarządzania udzielaniem świadczeń zdrowotnych, utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna;
upoważnieni pracownicy Administratora danych;
osoba upoważniona przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym;
podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
organy władzy publicznej, w tym Rzecznik Praw Pacjenta, Narodowy Fundusz Zdrowia, organy samorządu zawodów medycznych;
konsultanci krajowi i wojewódzcy, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli;
podmioty, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
upoważnione przez podmiot, o którym mowa w art. 121 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, osobom wykonującym zawód medyczny, w zakresie niezbędnym do sprawowania nadzoru nad podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą;
minister właściwy do spraw zdrowia, sądy, w tym sądy dyscyplinarne, prokuratura, lekarz sądowy i rzecznik odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
uprawnione na mocy odrębnych ustaw organy i instytucje, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
organy rentowe oraz zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
podmioty prowadzące rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
zakłady ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
komisje lekarskie podległe ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowym komisjom lekarskim oraz komisjom lekarskim Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległym Szefom właściwych Agencji;
osoby wykonujące zawód medyczny, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia albo procedury uzyskiwania innych certyfikatów jakości, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
wojewódzkie komisje do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, w zakresie prowadzonego postępowania;
spadkobiercy w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych;
osoby wykonujące czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
członkowie zespołów kontroli zakażeń szpitalnych, o których mowa w art. 14 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2016 r. poz. 1866, 2003 i 2173), w zakresie niezbędnym do wykonywania ich zadań.
Inspektor Ochrony Danych;
Biuro Rachunkowe;
Dostawca oprogramowania do prowadzenia dokumentacji medycznej w formie elektronicznej;
Informatyk w celu utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna elektroniczna;
Podmioty przetwarzające na podstawie zawartej umowy, w celu ochrony zdrowia, udzielania oraz zarządzania udzielaniem świadczeń zdrowotnych, utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna.
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, nie przekazujemy ich do Państwa trzeciego.
10.3. Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane, a gdy nie jest to możliwe, kryteria ustalania tego okresu.
Państwa dane osobowe będą przez nas przechowywane przez okres:
Dane zawarte w dokumentacji medycznej indywidualnej:
- 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku, gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie;
- 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza – w przypadku skierowań na badania lub zleceń lekarza,
- 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie – w przypadku zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta;
- 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu;
- 22 lat – w przypadku dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia,
- 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon – w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia;
- 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu – w przypadku dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana;
Dane zawarte w dokumentacji medycznej zbiorczej:
- przez okres 20 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano wpisu.
Dane zawarte w Rejestrze udostępnionej dokumentacji medycznej:
- przez okres 20 lat, od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano wpisu.
Dane zawarte na fakturze VAT:
- przez okres 5 lat – zgodnie z art. 112 ustawy o podatku od towarów i usług Dz.U.2021.685 t.j. z dnia 2021.04.14 Dane zawarte w Księdze Skargi i Wniosków
- przez okres 5 lat, od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano wpisu.
- W zakresie nieuregulowanym dokumentacje przechowywana jest przez okres lat 20.
10.4. Dane przetwarzane przez administratora danych:
W związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych konieczne jest podanie danych niezbędnych do założenia dokumentacji medycznej oraz udzielenia świadczenia zdrowotnego.
Dane osobowe podawane obowiązkowo:
Na podstawie § 10 Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej prowadzonej w podmiotach leczniczych dla osób pozbawionych wolności oraz sposób jej przetwarzania (Dz.U. z 2021 r. poz. 2477):
- Imię i nazwisko
- PESEL
- Data urodzenia
- Adres zamieszkania
- Imię i nazwisko przedstawiciela ustawowego
- Adres zamieszkania przedstawiciela ustawowego
Na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług usług Dz.U.2021.685 t.j. z dnia 2021.04.14;
- imię i nazwisko lub nazwa podatnika i nabywcy towarów lub usług
- adres podatnika i nabywcy towarów lub usług;
- numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku.
Dane przetwarzane dobrowolnie:
- Numer telefonu
- Adres e-mail
Brak podania w trakcie rejestracji lub na etapie późniejszym danych osobowych dobrowolnych (telefon, mail) uniemożliwi Państwu skorzystanie z prawa do uzyskania dokumentacji medycznej w formie elektronicznej, ze względu na brak możliwości weryfikacji Państwa tożsamości.
10.5. Prawa osoby, której dane dotyczą.
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do:
- dostępu do danych;
- sprostowania danych;
- usunięcia danych – w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;
- ograniczenia przetwarzania – w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
- przenoszenia danych – w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych na podstawie wydanej uprzednio przez państwa zgody bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego – jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych odbywa się w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami.
Przetwarzanie danych przez ich profilowanie:
W związku z udzielaniem świadczenia zdrowotnego, Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane poprzez ich profilowanie. Oznacza to, że państwa dane osobowe, będą przetwarzane w celu uzyskania informacji o Państwa stanie zdrowia, właściwym postawieniu diagnozy i przygotowaniu odpowiedniego planu leczenia. O takiej czynności zostaną Państwo poinformowani przed rozpoczęciem takiego procesu przez personel udzielający świadczeń zdrowotnych.
- Warunki umieszczania i pozostawiania odzieży wierzchniej i rzeczy osobistych w poczekalni.
Personel Rehabilitacja Halina Nawara nie odpowiada za rzeczy Pacjentów pozostawione w poczekalni. Poczekalnia i znajdujące się w niej miejsce na garderobę wierzchnią są ogólnie dostępne. W związku z powyższym nie należy pozostawić w poczekalni przedmiotów wartościowych. Rehabilitacja Halina Nawara nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione w poczekalni.
- Płatności i formy płatności .
W Rehabilitacja Halina Nawara akceptuje się płatności w gotówce .
Wysokość opłat za poszczególne świadczenia określona jest w cenniku, który dostępny jest w Poczekalni. Plan leczenia oraz wynikający z niego koszt leczenia jest orientacyjny i może ulec zmianie w trakcie leczenia.
- Odwoływanie wizyt i spóźnienia. W przypadku nie zgłoszenia nieobecności dziecka na zajęciach lub zgłoszenia nieobecności w przeddzień zajęć po godzinie 17,00 należy pokryć 50% opłaty za terapię.
nr konta 15881500020000002614980001 BANK SPÓŁDZIELCZY W RABIE WYŻNEJ
W przypadku nieobecności zgłoszonej wcześniej niż w dniu terapii, dzień wcześniej do godz 15.00 opłata za zajęcia przechodzi na kolejny miesiąc lub jest możliwość odrobienia zajęć w wolnym terminie.Odwołanie zajęć rehabilitacji to rozmowa telefoniczna z terapeuta nr tel 788733874 lub 698346810 lub forma smsa ( Ważna godzina wysłania smsa)
Wizyta potwierdzana jest z jednodniowym wyprzedzeniem przez Proassist- meil. Jeśli Pacjent ma wyznaczonych kilka terminów wizyt i nie ma z nim kontaktu oraz nie zgłosił się na wizytę, to każdy kolejny umówiony termin zostaje anulowany.
W przypadku rezygnacji z umówionej wizyty pacjent mam obowiązek odwołania wizyty z co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem. Trzykrotne zaniechanie odwołania wizyty może stanowić podstawę do odmowy leczenia danego Pacjenta.
- Kolejność przyjmowania pacjentów.
Pierwszeństwo przyjęcia mają osoby zapisane na wizytę. Pomimo skrupulatnego planowania dnia pracy, z uwagi na charakter świadczonych usług może dojść do opóźnień. Z uwagi na powyższe uprzejmie prosimy o zarezerwowanie odpowiedniej ilości czasu na wizytę, z uwzględnieniem możliwych przesunięć.
- Zakaz spożywania alkoholu oraz palenia.
Na terenie Rehabilitacja Halina Nawara obowiązuje całkowity zakaz palenia oraz spożywania alkoholu/środków psychotropowych i psychoaktywnych. W przypadku stwierdzenia przez Lekarza bądź personel, iż Pacjent pozostaje w stanie wskazującym na spożycie alkoholu/środków psychotropowych i psychoaktywnych, odmawia wykonanie zabiegu/procedury.
- Oświadczenie Personel Podmiotu Leczniczego zajmują się i są skoncentrowani na udzielaniu świadczeń zdrowotnych, tym samym personel nie mogą zajmować się opieką nad odzieżą lub innymi przedmiotami pozostawionymi w poczekalni. W związku z powyższym:
- pacjenci zobowiązują się do niepozostawienia w poczekalni teczek, toreb, torebek, dokumentów, wartości pieniężnych, innych przedmiotów wartościowych, kart płatniczych, biżuterii, kluczyków do pojazdów ani kluczy do mieszkań lub innych podobnych przedmiotów.
- w przypadku potrzeby zabezpieczenia przed utratą ww. przedmiotów lub odzieży wierzchniej podczas udzielania (Pacjentowi) świadczeń zdrowotnych, pacjent zobowiązuję się do poinformowania o ww. lekarza lub personel i powierzenia im ww. rzeczy na przechowanie w odrębnym niż poczekalnia pomieszczeniu lub zamkniętej szafie.
- pacjenci zrzekają się roszczeń do Podmiotu Leczniczego w przypadku utraty odzieży lub innych przedmiotów wynikającej z nieprzestrzegania przeze pacjenta ww. zapisów.
- Postanowienia końcowe:
Zmian regulaminu dokonuje kierownik jednostki.
W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa
Podanie regulaminu organizacyjnego do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go, na wniosek pacjenta, w siedzibie podmiotu leczniczego, a także na stronie internetowej https://terapiadziecieca.pl
Niniejszy regulamin jest dostępny na stronie internetowej https://terapiadziecieca.pl
oraz w naszej przychodni. Akceptacja regulaminu następuje poprzez podpisanie zgody podczas pierwszego spotkania diagnostycznego . „Ankiecie dla pacjentów”.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 03.03 2023
Rehabilitacja Neurologiczna Halina Nawara Ponice 153